5 مکان دیدنی در لاهیجان و پر طرفدار ترین و بهترین محله های لاهیجان برای خرید ملک

  • 0
بهترین مناطق خرید زمین و ویلا در لاهیجان

5 مکان دیدنی در لاهیجان

لاهیجان، از جمال و سرسبزی استان گیلان بهره‌می‌برد که به دلیل جاده‌های سرسبزی که به شهرهای دیگر گیلان منتهی می‌شود، شهرت یافته است. لاهیجان در رده‌ی سومین شهر با جمعیت بالا در استان گیلان، پس از رشت و بندر انزلی قرار دارد.

این شهر زیبا در شمال ایران، به لطف رسوبات رودخانه سفیدرود، از خاکی غنی و حاصلخیز بهره‌مند است. به همین دلیل، کشتزارهای فراوانی از چای و شالیزارها در لاهیجان وجود دارد.

کلوچه‌های معروف این شهر نیز جزء محصولات معتبر ایرانی بوده و در میان گردشگران ایرانی شناخته شده‌اند. در ادامه به 5جای دیدنی در لاهیجان و پر طرفدار ترین و بهترین محله های لاهیجان برای خرید ملک میپردازیم

لاهیجان از مزیت نزدیکی به دریا و همسایگی با کوهستان و جنگل و دریا به‌طور کامل بهره‌مند شده و شهری زیبا و دلنشین را برای ساکنان و بازدیدکنندگان خود به وجود آورده است.

 

تجربه فراوان در بازار املاک لاهیجان

با تاپ ملک، به عنوان مشاور املاک با بیش از 10 سال تجربه در خرید و فروش ویلا و زمین در لاهیجان، شما در دستانی مطمئن و حرفه‌ای واگذار می‌شوید. ما به عنوان تیمی مجرب، از پیچیدگی‌ها تا جزئیات کوچک، به هر جنبه از بازار املاک این منطقه تسلط داریم.

 مشاوره شخصی با کارشناسان حرفه‌ای

اگر به دنبال خرید ویلا و زمین برای تفریح یا سرمایه‌گذاری در لاهیجان هستید، مشاوره با الپ ملک تصمیم صحیحی خواهد بود. تیم ما از مشاوران حرفه‌ای با تجربه طولانی در این حوزه تشکیل شده است که با دقت به نیازهای شما گوش داده و راهنمایی حرفه‌ای ارائه می‌دهند.

خدمات گسترده در کل گیلان

تاپ ملک با افتخار خدمات خود را به هموطنان عزیز در لاهیجان ارایه می‌دهد، اما حوزه فعالیت ما تنها محدود به این شهر نیست. ما با دستیابی به تمامی مناطق گیلان اعم از مناطق جلگه ای کوهستانی جنگلی و ساحلی ، خدمات حرفه‌ای املاک را به شما ارایه می‌دهیم، تا هر که بخواهد در این سرزمین زیبا به دنبال خرید و فروش ویلا و زمین بپردازد.

تاریخچه

لاهیجان یکی از شهرهای بسیار باستانی استان گیلان است، که در دوران اشکانیان با نام کهندژ در فاصله ۶ کیلومتری از شهر واقع بوده است. این شهر قدمتی بسیار طولانی دارد و در دوران حمله مغولان در قرن هفتم به ویرانی کشیده شد، اما پس از آن مجدداً بنا شد. در زمان‌های قبل از اسلام، لاهیجان از سه بخش کهندژ، شهرستان، و بازار تشکیل شده بود و در سال ۷۰۹ ه‍.ق (یا ۷۰۵ ه‍.ق) در حمله اولجایتو دژ و بازار شهر تخریب شدند. از آن زمان تا سال ۷۲۹ ه‍.ق، لاهیجان به عنوان مرکز منطقه بازسازی شد.

در قرن چهارم هجری، لاهیجان به قلمرو خاندان کوتم پیوست و در این دوره، حکومت خاندان ناصروند بر شهر حاکم بود. این دوره با مقاومت ناصروند در برابر قوای الجایتوی ایلخانی و سقوط آنها آغاز شد. پس از سقوط، خاندان ناصروند با یکی از سرداران مغول اتحاد کرد و حکومت خود را بر دیگر امرای گیلان گسترش داد. در این زمان، لاهیجان به همراه فومن به عنوان شهر اصلی گیلان شناخته می‌شد و اقتصاد آن به تولید ابریشم، برنج، ذرت، پرتقال و مرکبات معروف بود.

در دورهٔ طلایی شهر لاهیجان، حکومت خاندان کیا به پایان رسید و حکومت صفوی جایگزین شد. با این انضمام به امپراتوری صفوی و انتخاب رشت به عنوان مرکز فرمانداری ایالت، شهر لاهیجان شروع به افت رونق کرد. راه قزوین به دریای خزر از طریق رشت و سفیدرود جایگزین شد و این شهر از اهمیت خود افت داشت.

لاهیجان برای جغرافیدانان اولیهٔ عرب شناخته شده نبوده و حتی حدودالعالم نیز که اولین بار به عنوان لاهجان اشاره می‌کند، آن را یکی از هفت منطقه بزرگ جنوب شرق گیلان در بیه پیش می‌داند. در سالهای میانی قرن سوم، بخشی از قلمروهای جستانیان یا وهسودان بن جستان جستانی بود که پهنه گیلان و مناطق داخلی دیلم را در بر می‌گرفت. لاهیجان در سال ۷۰۵ ه‍.ق به دست اولجایتو فتح شد و امیر تیمور به آن لشکر کشید. پس از تیمور، سید امیر بیک و نوادگان وی –از سادات کیایی– بر شهر لاهیجان حکومت کردند. پس از سقوط حکمرانان کیایی، حاکمان صفوی در این شهر حکومت کردند. از حوادث ناگوار و مهم در تاریخ لاهیجان، طاعون در سال ۷۰۳ ه‍. ق، آتش‌سوزی سال ۸۵۰ ه‍.ق و اشغال آن توسط روس‌ها در سال ۱۷۲۵ میلادی است. در سال ۱۲۳۰ ه‍.ق لاهیجان دچار زلزله شد و در سال ۱۲۴۶، بار دیگر طاعون در آن کشتار کرد.

فرمانروایان بیه پیش عموماً می‌توانستند قدرت شان را از جلگه به درون کوه‌ها و حتی در برخی زمان‌ها (از جمله سادات کارکیایی) به جنوب البرز بگسترند. آن گاه در آنجا (بیه پیش) خاندانی از کوتم یا هوسم در منطقه رانکوه که مرکزش در لنگرود در شرق لاهیجان بود ظهور کردند. این خط توسط ناصرالدین الحسن بن علی الاطروش علوی که تشیع زیدی را به منطقه کاسپین معرفی کرد بنیان نهاده شد؛ زین رو شرق گیلان شدیداً تحت تأثیر شیعه قرار گرفت، در حالیکه دکترینهای سنی از جمله حنبلیسم در بیه پس عمده بود. قدرت سیاسی خاندان الاطروش طی دهه‌های میانی قرن چهارم تضعیف شد و عمدتاً در طبرستان در شرق متمرکز شد، ولی سادات ناصری به دلیل اعتبار مذهبی شان در منطقه گیلان اثرگذار ماندند.

دودمان بوییان که نواحی مرکزی و غربی ایران و فارس را از تصرف خلفا آزاد کردند در سده چهارم از لاهیجان برخاستند. این سلسله دیلمی در دوران فرمانروایی خود به بغداد لشکر کشیدند و خلیفه عباسی را شکست دادند.

موقعیت جغرافیایی لاهیجان

لاهیجان منطقه‌ای است که از شمال به دریای خزر، از شرق به لنگرود، از جنوب به دیلمان، از جنوب غربی به سیاهکل و از غرب به آستانه اشرفیه محدود می‌شود. این منطقه در ۵۰ درجه و صفر دقیقه شرقی و در ۳۷ درجه و ۱۱ دقیقه شمالی عرض جغرافیایی قرار دارد. در سال ۱۳۸۹، جمعیت شهر لاهیجان ۱۶۶٬۱۹۱ نفر برآورد شده‌است. این شهر ساخته‌شده بر سرزمینی هموار و جلگه‌ای است که حاصل رسوبات به جای مانده از رودهای گیلان است.

شهر لاهیجان دارای دو بخش رودبنه و مرکزی و ۸ دهستان به نام‌های رودبنه، دهستان شیرجوپشت، آهندان، بازکیاگوراب، لفمجان، چوشل، لیالستان و لیل است. این شهرستان بر پایه آخرین سرشماری در سال ۱۳۸۵، دارای جمعیتی بیش از ۱۶۲٫۸۹۸ نفر بوده‌است که حدود نیمی از آن را جمعیت روستایی و نیم دیگر را شهری تشکیل می‌دهد.

لاهیجان هموار و جلگه‌ای بوده و جلگه‌آن از رسوبات ناشی از سفید رود تشکیل شده‌است. هموارترین نقطه جلگه لاهیجان در بخشهای شمالی آن در مجاورت دریاست و از شمال به سمت جنوب بر ارتفاع افزوده می‌شود. بخش غربی کوه‌های البرز شرق و جنوب لاهیجان را دربر گرفته‌است که از آن جمله می‌توان به شیطان کوه، گمل و آهتا کوه اشاره کرد. شیب تند دامنه‌های کوه‌ها به سوی دریای خزر و شیب کم شان به سوی دره شاهرود است. گسل البرز که از لاهیجان شروع می‌شود تا جنوب گنبدکاووس ادامه دارد. در غرب لاهیجان، یک گسل چپگرد به نام گسل سفیدرود به‌طور شمال خاوری – جنوب باختری این گسل را جابه‌جا کرده‌است.

5جای دیدنی پر طرفدار لاهیجان

شیطان کوه

5جای دیدنی در لاهیجان و پر طرفدار ترین و بهترین محله های لاهیجان برای خرید ملک

 

بی‌تردید، شیطان کوه در لیست جاهای دیدنی لاهیجان در رتبه اول قرار دارد. ممکن است براتان جالب باشد که بدانید دلیل نام‌گذاری این کوه، صداهای عجیب و غریب و مشکوک بوده است که مردم لاهیجان در گذشته از سوی این کوه می‌شنیدند. این صداها ترس و هراس در میان مردم ایجاد می‌کردند. اما بعداً مشخص شد که صاحبان این صداها افراد عادی بودند که به صورت مخفیانه وارد این کوه می‌شدند.

برای رسیدن به این مکان از جاذبه‌های دیدنی لاهیجان، گزینه‌های زیادی در اختیار شما قرار دارد. کافی است از طریق خیابان‌های سعدی، هاشمی‌نژاد یا بلوار شهید رجایی به سمت تفرجگاه شیطان کوه حرکت کنید. سپس می‌توانید از وسایل نقلیه متنوعی مانند زیپ لاین، تله کابین، خودرو یا حتی پیاده‌روی برای دسترسی به مقصد استفاده کنید. به محض ورود به جنگل‌های شیطان کوه، مناظر شگفت‌انگیز مزارع چای زیر پاهایتان نظر شما را جلب خواهد کرد.اگر به شیطان کوه سفر کردید، از بازدید از آبشار شیطان کوه لذت ببرید و از تجربه تله کابین نیز بهره‌مند شوید.

 

تالاب سوستان

5جای دیدنی در لاهیجان و پر طرفدار ترین و بهترین محله های لاهیجان برای خرید ملک

 

حتماً تا به حال آوای تالاب‌ها و زیبایی گل‌های نیلوفر به گوش شما هم رسیده است. حالا تصور کنید که تالابی زیبا تصویر، نمای کوچکی از همان تالاب سوستان لاهیجان است که در حاشیه روستای سوستان در دهستان نیل لاهیجان واقع شده است. این تالاب با منظره‌های رنگارنگ و بکر در طول چهار فصل، به عنوان زیستگاه پرندگان و آبزیان متنوعی شناخته می‌شود.

البته همه جذابیت‌های سفر به این تالاب در خود تالاب خلاصه نمی‌شود؛ چرا که مسیر رسیدن به این تالاب نیز از جاهای دیدنی لاهیجان، شگفتی‌های طبیعت فراگرفته است. با توجه به اینکه اگر شما یک مسافر به استان گیلان هستید، احتمالاً بزرگ‌ترین هدف شما لذت بردن از زیبایی‌های طبیعت و شگفتی‌های آن است، حتماً تماشای مناظر جذاب تالاب سوستان را از دست ندهید.

استخر لاهیجان

5جای دیدنی در لاهیجان و پر طرفدار ترین و بهترین محله های لاهیجان برای خرید ملک

در میان جاهای دیدنی لاهیجان، استخر لاهیجان را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین همسایه‌های شیطان کوه دانست. این استخر عظیم، که به دستور شاه عباس صفوی ساخته شد، مساحتی در حدود ۱۷ هکتار و عمق ۴ متری دارد. در وسط استخر یک جزیره زیبا قرار گرفته است که یک پل سیمانی آن را به بخش جنوبی استخر متصل کرده است. به گفته مورخان، این جزیره از جاهای دیدنی لاهیجان در گذشته، قصری عظیم و مجلل بوده که شاه عباس به خود اختصاص داده بود. فضای اطراف استخر را نیز بلواری بسیار زیبا احاطه کرده است که زیبایی منظره این استخر را دو چندان می‌کند.

در مسیر بازدید از شیطان کوه، تجربه بی‌نظیر قدم زدن در بلوار استخر لاهیجان را هرگز از دست ندهید.

بام سبز لاهیجان

5جای دیدنی در لاهیجان و پر طرفدار ترین و بهترین محله های لاهیجان برای خرید ملک

بام سبز از دیگر مناطق دیدنی لاهیجان و در واقع زاده طبیعت بکر شیطان کوه بوده است. دلیل نام‌گذاری این منطقه، که در بالاترین نقطه شیطان کوه قرار گرفته است، طبیعت بسیار سرسبز و مزارع زیبای چای هستند که در دامنه شیطان کوه مانند گوهری سبز می‌درخشند.

جذابیت تماشای شهر لاهیجان از بام سبز انقدر بالاست که این مکان را به یکی از پر رفت و آمدترین جاهای دیدنی لاهیجان تبدیل کرده است. اگر گذرتان به شیطان کوه افتاد، بهترین گزینه این است که سفرتان را با تفریح در بام سبز به پایان برسانید.

 

موزه کاشف السلطنه

5جای دیدنی در لاهیجان و پر طرفدار ترین و بهترین محله های لاهیجان برای خرید ملک

از جاذبه‌های طبیعی پرشمار لاهیجان و مناطق دیدنی لاهیجان که بگذریم، باید آرامگاه «محمد میرزا قاجار قوانلو» معروف به «کاشف السلطنه» و البته موزه تاریخ چای را در اولویت اول خود قرار دهید. کاشف السلطنه فرزند ارشد «اسد الله میرزا نایب السلطنه» (یکی از مقامات بلند رتبه دربار قاجاریه) بود. وی نخستین رواج دهنده چای در ایران شناخته می‌شود. به همین دلیل در گذشته به او لقب «چای‌کار» و امروزه، «پدر چای ایران» را اختصاص داده‌اند.

در ادامه میخواهیم به چند جای پر طرفدار برای خرید ملک در لاهیجان را به شما معرفی کنیم.

معرفی پر طرفدار ترین و بهترین محله های لاهیجان برای خرید ملک

 

از میان بهترین محله‌های شهر لاهیجان برای خرید ملک باید به چند محله اصلی اشاره کنیم. محله میدان، محله کاروانسرا، محله اردوبازار، محله خومر کلایه یا خمیر کلایه، محله گابنه، محله پرده‌سر، محله شعربافان و محله امیرشهید. تمامی این محله‌ها از جمله محله‌های اصلی و قدیمی در شهر لاهیجان هستند. محله خومر کلایه از قدیمی‌ترین محله‌های شهر لاهیجان است که زمانی خانه حاکم در این محله قرار داشته است.

لاهیجان به عنوان عروس شهرهای شمالی، از محله‌های خاص و متنوع بسیاری برخوردار است. هر یک از این محله‌ها می‌توانند محلی مطلوب و مناسب برای سکونت باشند. تنها مسئله‌ای که هنگام بهترین محله‌های شهر لاهیجان برای خرید ملک باید به آن توجه کنید، هدف شما از خرید ملک در محله مورد نظر است.

ممکن است شخصی تمایل داشته باشد در منطقه اعیان نشین لاهیجان ملک خریداری کرده و سکونت نماید. در حالیکه برخی دیگر به دنبال محله‌ای آرام و کم‌هزینه برای خرید آپارتمان لاهیجان سکونت باشند.

خیابان کارگر

خیابان کارگر لاهیجان یکی دیگر از بهترین محله‌های شهر لاهیجان برای خرید ملک است. این محله اعیان نشین نیز هزینه و قیمت بالایی دارد و تنها افراد خاصی می‌توانند برای سکونت در این محله اقدام به خرید ملک نمایند.

افرادی که هزینه رهن و اجاره یک آپارتمان لوکس را با بالاترین قیمت دارند، می‌توانند در خیابان کارگر لاهیجان اقدام به اجاره یا رهن مسکن نمایند. در اصل باید خیابان کارگر در لاهیجان را به عنوان یکی از محلات مرفه نشین و لوکس در بالای شهر به شمار آوریم.

از آنجایی که محبوبیت این محله در میان مردم بسیار زیاد است، قیمت رهن، اجاره و خرید ملک در خیابان کارگر با مناطق بالای شهر تهران برابری می‌کند. پس تنها افرادی می‌توانند در این محله مرفه نشین سکونت نمایند که بتوانند هزینه‌های بالای رهن و اجاره مسکن را تحمل کنند. در غیر این صورت بهتر است به سراغ محله‌های دیگری بروید که هم از جذابیت برخوردار است و هم هزینه رهن و اجاره کمتری در بر دارد

محله شیطان کوه و گلستان

در کنار تمامی این محله‌ها، از بهترین مناطق شهر لاهیجان برای خرید ملک، باید به منطقه خوش‌نشین های لاهیجان نیز اشاره کنیم. در این محله‌ها، هیچ محدودیت قیمتی برای خرید ملک و آپارتمان وجود ندارد. افرادی که صرفاً به دنبال منطقه خوش‌نشین در شهر لاهیجان هستند، بهتر است به سراغ محدوده شیطان کوه و محله گلستان بروند.

این محله‌ها زیبایی و امکانات عالی دارند. به صراحت می‌توانیم محله گلستان را محله خوشنام و شیک شهر لاهیجان معرفی کنیم.

 محله شیخ زاهد

مقلره شیخ زاهد
خیابان شیخ زاهذ یکی از محلوب ترین خیابان های لاهیجان

از جمله بهترین محله‌های شهر لاهیجان برای خرید ملک، محله شیخ زاهد نیز یک گزینه عالی است. این محله از جمله محله‌های لوکس با تراکم کم در شهر لاهیجان است. البته باید بگوییم که هر کسی توانایی خرید ویلا و آپارتمان در این منطقه را نخواهد داشت.

علت بالا بودن هزینه و قیمت ملک در این محله، رقابت است. همچنین فضای سبز و بکری که در این منطقه وجود دارد، می‌تواند یکی دیگر از دلایل بالا بودن قیمت ملک در این منطقه به شمار رود.

محله سوستان 

روستایی در واحد مرکزی شهرستان لاهیجان استان گیلان در کشور ایران واقع شده است. این روستا از زمان‌های قدیم دو محله به نام‌های پایین محله و بالا محله سوستان داشته که توسط رودخانه‌ای که از تالاب و برخی از چشمه‌های میان‌راهی منشأ می‌گیرد، از یکدیگر جدا می‌شوند.

تالاب سوستان در فاصله ۵ کیلومتری جنوب شرقی این روستا واقع شده است و یکی از تالاب‌های آب شیرین استان گیلان محسوب می‌شود.

بخش‌هایی از این روستا آجرهای سفالی دارند که بر اساس گفته‌های بومیان، به سدی به نام کافران‌بست مربوط هستند. این سد پس از جمع‌آوری آب در پشت خود و هم‌زمان استفاده از آن در کشاورزی و دیگر امور به عنوان ابزاری برای تهدید اقوام پایین‌دست به کار می‌رفته است. از جمله شواهد این موضوع می‌توان به ایجاد استخر یا تالاب فعلی به دلیل برداشت خاک برای تولید خشت اشاره کرد.

محله اهندان 

روستای اهندان یکی از روستاهای منطقه لاهیجان در استان گیلان ایران است. این روستا در شمال ایران واقع شده و جزو مناطق سرسبز و زیبای گیلان محسوب می‌شود. اهندان از جمله مناطقی است که با طبیعتی دلنشین و زیبا همراه است.

در اهندان، شاهد آب و هوای معتدل و مرطوب گیلان هستیم که باعث رشد و رونق باغات و باغچه‌های این منطقه می‌شود. کشاورزی یکی از فعالیت‌های اصلی مردم این روستاست و محصولات کشاورزی از جمله توت، گیلاس، گلابی، سیب و انواع سبزیجات در اینجا تولید می‌شود.

همچنین، از دیدنی‌های اهندان می‌توان به طبیعت زیبا، باغات سرسبز، دشت‌ها و کوهستان‌های اطراف این روستا اشاره کرد که باعث جذابیت بیشتر این منطقه برای گردشگران و بازدیدکنندگان می‌شود.

تاپ ملک راهنمایی با تجربه برای خرید و فرش ملک در شرق گیلان

پیدا کردن بهترین محله های شهر لاهیجان برای خرید ملک کار سختی نیست. اگر بهترین مشاور املاک را در کنار خود داشته باشید نه تنها املاک مناسبی به شما معرفی می شود، بلکه بهترین فرصت های سرمایه گذاری را هم پیدا می کنید و به این ترتیب سرمایه شما در جهت مناسب هدایت می شود.

امیدواریم این مطلب از تاپ ملک برای شما مفید بوده باشد. اگر برای خرید املاک لاهیجان به کمک نیاز داشتید می توانید با مشاوران املاک مجرب ما تماس بگیرید.

 

 

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه